Jouw website draait NIET om jou!

Als webdesigner kom ik regelmatig websites tegen waarop mooie foto’s staan, knallende layout, maar dat voor mij NIET duidelijk is WAT de website voor MIJ kan betekenen. Welk probleem hier wordt opgelost.
Maar ook kom ik websites tegen, waarop dit meteen helder is, knallende teksten. Maar WIE gaat deze geweldige oplossing uitvoeren/aanbieden? Kortom, wie staat er achter dit bedrijf en deze website?

Kortom: Wat is de juiste balans? Laat mij jou vertellen hoe je deze balans vindt!

Waarom jouw website niet over jou gaat

Het doel van een website is om mensen te helpen, of het nu gaat om het verstrekken van informatie, het aanbieden van producten of diensten, of gewoon om met je publiek te praten. 

Het gaat erom de behoeften en verwachtingen van jouw klanten te vervullen, niet om jouw persoonlijke ego te strelen. Een klantgerichte aanpak is de sleutel tot succes in de online wereld.

Maar jij moet wél te zien zijn toch?

Natuurlijk begrijp ik dat je misschien terughoudend bent om persoonlijke informatie te delen. Maar weet je wat? Als jij nergens te vinden bent op de site, kan dat verwarrend maar ook saai zijn. Mensen willen zaken doen met mensen, niet met onpersoonlijke bedrijven. Een vleugje persoonlijkheid kan helpen om die belangrijke verbinding te leggen.

Je hoeft niet anders te doen dan wie je bent. Als je er maar wel bent!

Je hoeft niet je hele levensverhaal op je website te plaatsen, maar een beetje van jezelf laten zien kan wonderen doen. Laat zien wie je bent en waar je voor staat. Dit kan het vertrouwen van potentiële klanten vergroten en de drempel verlagen om contact met je op te nemen.

Maar hoe laat jij jezelf dan zien?

Je vraagt je misschien af hoe je jouw persoonlijkheid kunt laten zien zonder te overdrijven. Het antwoord is eigenlijk vrij eenvoudig.

Vertel verhalen

Vertel boeiende verhalen die relevant zijn voor jouw branche en klanten. Deze verhalen kunnen je expertise en ervaring benadrukken, zonder in een te persoonlijke vertelsfeer te belanden.

Laat je stem horen

Jouw schrijfstijl en toon kunnen een glimp van jouw persoonlijkheid onthullen. Wees jezelf en wees “echt” in je communicatie.

Deel successen

Laat jouw klantgetuigenissen en succesverhalen zien. Dit benadrukt jouw professionele prestaties en de waarde die je aan jouw klanten biedt.

Laat zien wáár je bent

Af en toe wat ‘achter-de-schermen’-content delen kan een glimp bieden van jouw dagelijkse werkzaamheden en je betrokkenheid bij je werk laten zien.

Kortom: het draait om de balans

De sleutel tot succes is balans. Jouw website is er inderdaad voor jouw doelgroep, maar dat betekent niet dat je jezelf volledig moet verbergen. Het gaat om het maken van een menselijke klik zonder de focus te verliezen. Onthoud dat mensen zaken doen met mensen, en jij kan het verschil maken.

Laat jouw bedrijf trots zien met de website als visitekaartje
Het belang van het kiezen van de ideale klanten
Vorig bericht
Laat jouw bedrijf trots zien met de website als visitekaartje
Volgend bericht
Het belang van het kiezen van de ideale klanten

Enthousiast? Bekijk mijn pakketten hier, of neem contact met me op.

Wat jij je misschien ook afvraagt: